Przejdź do treści

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

Urząd Gminy Fabianki zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://gsk.fabianki.pl.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

  • mogą zdarzyć się sytuacje, że pomimo starań redaktorów serwisu, pewne dokumenty opublikowane na stronie są niedostępne z uwagi na fakt, że:
  • pochodzą z różnych źródeł,
  • są bardzo obszerne, a ich wytworzenie odbywało się w kilku komórkach organizacyjnych, co uniemożliwiało wpływ na ich docelową treść oraz kształt,
  • opublikowane zostały w oparciu o zasady przyjęte w innej instytucji,
  • posiadają strukturę, w którą nie ma możliwości ingerencji,
  • opublikowane zostały przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
  • Brak jest gdzieniegdzie poprawnych opisów alternatywnych fotografii lub grafik znalezionych w serwisie. Dokładamy wszelkich starań by wszyscy redaktorzy byli przeszkoleni w zakresie prawidłowego dodawania treści.
  • Kontrast w niektórych miejscach serwisu może nie być prawidłowy.
  • Mogą zdarzyć się linki otwierające nowe okna bez uprzedzenia użytkownika.

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

Skróty klawiaturowe

  • Na stronie używane są standardowe skróty klawiaturowe.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Marcina Rybki - mejlowo admin@fabianki.pl lub telefonicznie 54 251 72 10. Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów. Zgłaszając takie żądanie podaj:
  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania. Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę. Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej. Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
  • Zbigniew Słomski - Wójt Gminy Fabianki,
  • Adres: Fabianki 4, 87-811 Fabianki,
  • mejl: gmina@fabianki.pl.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl. Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Urząd Gminy Fabianki, Fabianki 4, 87-811 Fabianki

  1. Dostęp do budynku umożliwia wejście główne zlokalizowane od strony frontowej na poziomie chodnika.
  2. Budynek wyposażony jest w klatkę schodową zlokalizowaną przy wejściu głównym.
  3. Klatka schodowa wyposażoną jest w windę. Wejście do windy zlokalizowane jest obok schodów po ich lewej stronie.
  4. Winda umożliwia dostęp do wszystkich kondygnacji w budynku.
  5. Winda wyposażona jest w przyciski z alfabetem Braille'a.
  6. Toaleta dla osób niepełnosprawnych zlokalizowana jest na pierwszym piętrze.
  7. W budynku są szerokie korytarze, które umożliwiają swobodne poruszanie się na wózku inwalidzkim.
  8. Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
  9. Do budynku i jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
  10. Obok budynku wyznaczono 2 miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Informacja o dostępności tłumacza języka migowego
  1. Urząd nie posiada tłumacza języka migowego.
  2. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
  3. W budynku jest 1 przenośna pętla indukcyjna.
Informacja jak wnioskować o tłumacza polskiego języka migowego
Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach
Do budynku i jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem, przestrzegając obowiązujących przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych z dnia 27 sierpnia 1997 r. (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 100, 173.).

Podstawa prawna

Rozporządzenie Rady Ministrów z 9 listopada 2017 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych Dz. U. z 2017 r. poz. 2247 Ustawa z 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych Dz.U. z 2019 r. poz. 848

Pliki cookies

Nasz portal (Portal) korzysta z plików cookies, potocznie nazywanych ciasteczkami. Używamy ich w celu dostosowania zawartości Portalu do preferencji użytkownika (Użytkownika). Możesz zezwolić na wykorzystywanie przez nas wszystkich plików i przejść do Portalu – korzystając z przycisku „Akceptuję cookies”.

Korzystając z przycisku „Odrzucam opcjonalne” możesz wskazać, że nie chcesz akceptować żadnych plików cookies, w związku z czym przechowywane będą tylko te, które są niezbędne do działania Portalu.

Możesz dostosować wykorzystywanie plików cookies do swoich preferencji, zaznaczając wybrane przez siebie cele przetwarzania plików cookies - korzystając z przycisku „Ustawienia cookies”.

Więcej informacji znajdziesz w Polityce cookies oraz w Polityce prywatności.

Panel dostosowania cookies

Portal korzysta z plików cookies w celu zapewnienia prawidłowego działania oraz dostosowania go do preferencji użytkownika (cookies statystyczne, wydajnościowo-analityczne i funkcjonalne).

Administratorem Państwa danych osobowych jest: Gmina Fabianki, reprezentowana przez Wójta Gminy Fabianki, Fabianki 4, 87-811 Fabianki.

Ustawienia cookies

Ułatwienia dostępu: